gewone leuke dag - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu gewone leuke dag - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

gewone leuke dag

Blijf op de hoogte en volg Willemien

30 Maart 2015 | India, Jaipur

Vanmorgen begon de dag in de sloppenwijk bij de gezinnen. Kinderen hebben hier vakantie en zodoende bezoeken we hen om ze even met spelletjes bezig te houden en een korte tijd wat Engels te praten. Ze hebben allemaal standaard zinnetjes die ze kennen, alleen de betekenis is soms niet echt bekend, haha. Vandaag even de nadruk op tellen en familie benoemen. Overviel me even dus was ook helemaal niet voorbereid, morgen zeker beter dus.
Daarna naar Jhalana, de meisjes en vrouwen voor het haakwerk. Was er net 10 minuutjes toen ik weer mee moest met een vrouw naar haar huis voor lunch, wat ze voor mij hadden gemaakt, was ook lekker. Natuurlijk kwam het water ook weer aanzetten en heb er na 1 slok gelukkig van af kunnen zien. Het ruikt naar stront en het smaakt daarbij ook naar schimmel, om je een beetje een idee te geven. Na een lekker bakje thee, even een tuniek passen, die ze voor me aan het maken zijn. Mooie stof maar zo stijf als wat. Had gevraagd of ze hem voor in het midden open wilde maken, zodat het een soort van jasje werd, maar geen denken aan, ahaha. Ze naaien daar nog met een trapmachine, zoals de vroegere singer. Wel handig want het kost geen stroom natuurlijk. Na toch een hele poos weer terug naar de kelder. Sommigen hebben echt al iets moois gemaakt maar sommigen lukt het echt niet. Morgen een paar apart nemen, zodat ik ze even rustig kan uitleggen hoe het moet.

Nadien naar een heel super de lux winkelcentrum. Echt mega prijzen dus echt voor de elite, niet voor mij in ieder geval. Hier en daar even rond gekeken naar handgemaakte spullen om ideetjes op te doen voor de vrouwen om te maken, die ze dan op een fair of zo kunnen verkopen weer. Na de helft van het gebouw gezien te hebben, toch maar weer naar huis toe, avond valt al weer.
Even wat voorbereiden nog voor morgen en dan is het al weer bijna bedtijd.



  • 30 Maart 2015 - 16:48

    Miranda:

    Was weer een mooie dag zo te lezen en weer wat mee gemaakt. Had niet verwacht dat daar nog zo'n zo'n super de luxe winkel centrum zou zijn fijne dag morgen kijk al weer uit naar je belevenis van morgen

  • 30 Maart 2015 - 18:40

    Conny:

    Ha lieverd wat n leuke foto's wat n goed werk doe je daar maar het zal wel vermoeiend zijn ik moest wel lachen toen ik las wat ze voor je gemaakt hadden zo, n stijven stof zit ook niet lekker maar het idee wat er achter zit is toch super .
    Heb vandaag heerlijk uitgeslapen het is toch rotweer hier .
    Heb ook mn goede daad weer verricht n client waar ik vrijwilliger van ben heb ik weer kunnen voorkomen dat ze doorflipte en als dat gebeurt is het echt havy , begeleiding weer blij ik weer blij naar huis .
    Dikke knuffel en ik wacht weer met spanning af tot morgen, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Een droom vanaf mijn tienerjaren, om ergens als vrijwilliger te gaan werken en tevens iets van het land te zien, gaat dan eindelijk gebeuren.

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4675

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 09 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: