dagje Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu dagje Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

dagje Jaipur

Blijf op de hoogte en volg Willemien

22 Maart 2015 | India, Jaipur

Vandaag een rit naar de toeristische plekjes van deze mega stad.
Het begin ervan was de bedoeling dat ik een tochtje op een olifant ging maken, haha, niet dus. Wel prachtig om te zien maar daar blijft het dan ook bij.
Prachtige gebouwen met een behoorlijke geschiedenis. Ook een ware ervaring om in een tempel te zijn tijdens een bijzondere gebeurtenis. Gisteren was het nieuw jaar en is de vasten begonnen. In de tempel kwamen mensen massaal offers brengen die dan met veel geweld gegeven werden, een chaos tot en met. Af en toe riepen ze dan van alles, gaven ze steeds een slinger aan een bel en liep het steeds maar door. Hier mocht ik natuurlijk geen foto's maken.
Vanwege de vasten met een heel festival er rondom, was er veel te zien op straat, van versierde olifanten, kamelen, tot trommelaars en veel pracht en praal voor een soort van optocht. Was die drukte al meer dan zat dus snel naar een rustigere plek.

Langs de sloppenwijken gereden en dat is echt vreselijk om te zien. Dan hoor je wel dat de meesten die daar verblijven, het zien als een nieuw begin naar een beter leven. Dan ben je wel heel positief ingesteld, wat religie al niet met mensen kan doen.

Verder was de ligging geweldig, boven op een berg met een soort van Chinese muur, hahah. Bloedheet, veel drukte en al uren geen drinken en peuk dus het lachen verging me een beetje. Toen elders op die berg een heerlijk restaurantje gevonden voor koffie en die peuk.
In alle hectiek waren we in de ochtend ook nog langs een paleis gereden en even gestopt voor foto's, waar Jaipur we bekend om staat. Vele raampjes waar de haremvrouwen het straatbeeld mochten aanschouwen want op straat komen was er niet bij.
Als laatste nog even water enz kopen en zowaar een echte supermarkt, niet echt verwacht. Heb ik zelfs brood en smeerkaas kunnen kopen, toch wel een beetje heel veel zin in want om als ontbijt rijst met groenten en een pittige saus te eten, is niet helemaal mijn ding. Klaag verder niet want denk dan maar even aan al die mensen op straat en dan smaakt het ineens een stuk beter.

Morgen eindelijk degene ontmoeten waarvoor deze reis ook is bedoeld, de kinderen op school en de vrouwengroepjes. Heel spannend

• 22 Maart 2015 - 17:42

Jolanda:

Wow Willemien,
    Wat een indrukken al :-)
    Geen ritje op de olifant? Haha
    En het paleis, was het even indrukwekkend als, of wellicht nog indrukwekkender dan op de foto?
    Haha mooi, brood met smeerkaas!
    En dat je midden in die drukte belandde.. Wel bijzonder om mee te maken lijkt me..
    Veel succes vanaf morgen...
    Ben benieuwd...

• 22 Maart 2015 - 18:00

Philo:

Hoihoi. Wat een indrukken doe je op. En dan die verrassingen, die je niet verwacht. Mag je daar in restaurants wel roken? Veel plezier en succes. Leuk je zo te volgen. Mis je nu al wel hoor. Knuffel XX

• 22 Maart 2015 - 19:53

Conny:

Hoi Hoi
    Wat een indrukken zul al hebben gehad en wat vervelend geen peukie en water en dan bloedheet niets voor mij .
    Ik hoop dat het morgen een super dag voor je wordt want daarvoor ging je toch he.
    Nou lieverd genieten maar weer knuffel en ik vindt het super gaaf om je zo te volgen .
    het is wel wat anders he dan Mallorca haha

• 22 Maart 2015 - 20:09

Ed: