bijna weekend - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu bijna weekend - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

bijna weekend

Blijf op de hoogte en volg Willemien

27 Maart 2015 | India, Jaipur

Vandaag de dag gestart weer bij dagbesteding. Bij het lopen passeren we het huis van het vliegenmeisje en ik denk dat ze ons had gehoord want we hoorden haar ineens behoorlijk gillen. Maar even gaan kijken en lag ze nog op bed, helemaal blij ons te zien. Ze moest nog in bad dus kon ze niet met ons mee. Er is echter die ene man die haar steeds gaat halen op een bepaalde tijd, ras-autist, dus dat deed hij ook vandaag en ik denk dat hij ze zo uit haar bed gewoon meegenomen heeft, haha. Moeder heeft ze we eerder gehaald i.v.m. weer een festiviteit rondom vasten. Speelgoed gegeven en viel in goede aarde. Nog eens gehad over het opknappen van de ruimtes maar hun gaan niet zo snel als ik. Ga er ook niet meer over beginnen, tis graag of niet.
Toen door naar de dames van de haakclub. Zaten al helemaal te wachten want bij sommigen wilde het niet echt lukken. Toen mocht ik nog even lunchen, werd door een paar vrouwen meegenomen naar hun huis. Omdat ze niet veel meer ruimte hebben als eerder beschreven een paardenstal, is alles heel goed ingedeeld en moest dus alles verbouwd worden om mij een plaats aan tafel te kunnen bieden. Zo lief en voelde me weer zo gênant. Hadden ze echt niet hoeven doen, maar ze stonden er op. Kreeg ik ook water, helaas niet uit een fles, maar heb het ondanks de vreselijke smaak uit respect opgedronken. Weer terug naar de rest en nog wat tips gegeven hier en daar.
Op de terugweg naar huis even gestopt bij een museum waar nog een expositie was over een nabij gelegen gebied. Stukje over de Engelse invloed, leuk maar ik was kapot dus was er snel klaar mee. Toen nog even langs bij de familie van Shuchi, dan mocht ik echt naar huis, hahah. Daar aangekomen was de moeder niet thuis, zat in de tempel want ook vandaag nog en morgen allerlei activiteiten rondom die vastenperiode. Of ik even mee ging, haha. Bij de ingang zag ik dus de hele tempel vol vrouwen zitten, een paar zingen een paar muziek maken. Werd weer hartelijk begroet door velen en toen kwam het....of ik wilde dansen...hahaha...liever niet maar er was geen ontkomen aan. Moest 1 vrouw maar een beetje nadoen, wat me niet echt lukte maar ik heb mijn best gedaan. Anderen stonden op, draaiden met een biljet rond mijn hoofd en gaven het vervolgens als gift voor tempel of hun God, ik weet het echt niet. Nadien was Shuchi aan de beurt, begon daar haar dans te doen en moest ik eigenlijk ook weer meedoen maar heb me al heel snel naar de zijlijn begeven. Volop plezier en werd nog liefdevol omarmt door haar moeder, waarvoor ik echt een heel eind door de knieën moest. Kregen we weer fruit en zoetigheid mee en toen richting huis van haar ouders. Nog even thee en dan toch echt naar huis.
Morgen ga ik met Shuchi naar een zuidelijk en landelijk gelegen plaatsje met weinig luxe, back to basic zeg maar. Tevens op visite bij een vrouw die me de eerste dagen hier gezelschap hield maar omdat ze ziek werd, is terug gegaan. We slapen daar en zondag in ieder geval een tijgersafari. Hopelijk zien jullie dus zondag weer een verslag van mij ;)

  • 27 Maart 2015 - 14:49

    Jolanda:

    Wat leuk dat vliegenmeisje zo reageerde!
    Dan vindt ze het toch fijn bij dagbesteding..
    Haha dansen in de tempel voor een groep vrouwen... Wat super dapper van je...
    Gaan jullie niet naar Agra?
    En vet, een tijgersafari :-D
    Hoop dat je ze ziet...
    Ik heb ook lekker weekend...
    Geniet ervan Willemien :-)
    Je hebt al zoveel bereikt in een week....
    Dat gaat nog veel meer worden...
    Je bent geweldig :-)

  • 27 Maart 2015 - 18:23

    Philo:

    Haha, een tijgersafari. Ik zal een kaarsje opsteken voor de goede afloop. Wat een belevenissen, goed dat je het allemaal zwart-op-wit zet, om straks nog eens te lezen. En voor ons super leuk om je zo te volgen.
    Fijn weekend en veel plezier met alles. groetjes XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Een droom vanaf mijn tienerjaren, om ergens als vrijwilliger te gaan werken en tevens iets van het land te zien, gaat dan eindelijk gebeuren.

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4648

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 09 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: