zonnetje straalt weer ;) - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu zonnetje straalt weer ;) - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

zonnetje straalt weer ;)

Blijf op de hoogte en volg Willemien

02 April 2015 | India, Jaipur

Letterlijk een hele warme dag weer en ook weer heel bezig geweest.
Vanmorgen weer met de kids engelse les en dit keer over de wereldkaart, die de meesten nog nooit hadden gezien. Kids zijn hier heel correct, uit de sloppenwijken he, yes madame, hello madame or Willie, hhaha. Nadien speel ik altijd even als paard, een voor een op mijn rug, vinden ze leuk, gelukkig niet alle 20. Lopen doe ik niet veel met die hitte maar maakt ze niet uit.
Nadien weer naar de haakmeiden en die hebben zowat allemaal al een omslagdoek af. Dat wordt maandag diep in de buidel want heb gezegd dat ik ze allemaal koop en probeer ze natuurlijk weer te verkopen. Straks al wat foto's dus .....
Bij het vrouwtje wat daar de andere tijd workshops geeft, moesten we weer op de thee. Onderweg er naar toe word je ook door anderen vriendelijk verzocht binnen te komen, maar ja, 1 is wel genoeg. Zo'n mooi iets bij die mensen, ze hebben niks te makken, wonen in krotten maar zijn trots op wat ze hebben en willen je graag gastvrij ontvangen met thee, koekjes en chips.
Kids van haar familie hebben nog een paar dansjes gedaan en waren erg benieuwd of ik het we leuk vond.
Even opfrissen bij thuiskomst en eindelijk gaan we dan verf kopen voor de speciale school. Morgen wordt er dus door 4 man geschilderd, gelukkig maar.
Nadien voor de afwisseling even italiaans gaan eten, was heerlijk.
Het zal dus allemaal wel aan mij liggen, dat gedoe van gisteren. Vandaag hoorde ik dat de meeste vrijwilligers geen 3 projecten doen......Ik ben er natuurlijk geen half jaar, dus dat scheelt natuurlijk wel. De vorige haakster heeft er 8 maanden over gedaan voor ze eindelijk een product af konden maken, tot grote frustratie natuurlijk van die meiden. Daarom zagen ze de bui al hangen toen ik ook met zo'n project binnenkwam maar zijn nu helemaal enthousiast en willen eigenlijk al weer een volgend haakpakket. Helaas heb ik geen boom in mijn tuin met biljetten dus zal ik deze eerst toch moeten verkopen, voor het volgende komt.
Voor mij ging het dus allemaal al te traag en voor hen ben ik een wervelwind, hahah, zo zie je maar en uiteindelijk gebeurt toch alles wat ik wilde.

  • 02 April 2015 - 20:24

    Peter:

    YESSSSSSSSSS !!!

    Zie je wel : na ellende komt BELONING !!! :-)))

    En zie je wel : jij bent gewoon TE goed bezig daar ; zijn ze niet gewend , zoals je zelf zegt !
    De Nederlandse sneltrein zeg maar , terwijl JIJ je een boemeltje voelt ... ;-)

    Wat het opkopen van die haak-werkjes betreft : koop ze allemaal maar hoor ; wat je tekort komt wordt door het thuisfront wel opgehoest met verkopen ; geen zorgen.
    (Doe ik in ieder geval wel aan mee , en zeker weten anderen OOK wel)

    En dus toch eindelijk schilderen morgen : KLUSSEN dus voor Willie ! Mooi man ...
    Geef ze maar goed leiding he , want klussen kan je !


    Moet toch wel een lekker gevoel zijn na gisteren ...

  • 02 April 2015 - 20:45

    Christien:

    Hoi Willie, fijn te lezen dat je het positieve van je aanwezigheid daar weer inziet!
    Succes morgen met het klussen en pas een beetje op je rug met al die 'paarden-ritjes' ;-)

    Lieve groet,
    Christien

  • 02 April 2015 - 20:57

    Conny :

    Ha Willem
    Gelukkig gaat het weer beter ook met je projecten e eindelijk schilderen je bent n echte duizendpoot knap hoor en zeker met die hitte .Goed blij en drinken hè maar geen vies water.
    O ja heb je foto's a die omslag doeken?
    Beterschap weer benieuwd naar je verslag van morgen knuffel

  • 02 April 2015 - 22:59

    Mira:

    Willemien,

    Ik ben echt heel erg blij om dit te lezen. Voelde me echt schuldig!!! Maar je bent super goed bezig... en vanuit NL zullen we wel kijken wat we kunnen doen.

    Genietse nog!!

    Kusss

  • 03 April 2015 - 12:01

    An En Petra:

    Pluim! Knap staaltje. Vergeet ook niet dat het weer daar veel met je doet.
    Een van de redenen van het tragere tempo.

  • 03 April 2015 - 14:58

    Odile:

    ik wil wel een omslagdoek bij m`n broek...
    goed bezig zuster!!!!!!!!!!!!

  • 04 April 2015 - 21:34

    Jolanda:

    Zo zie je,
    Uiteindelijk begint je inzet z'n vruchten af te werpen.
    Wat goed dat ze allemaal al een omslagdoek afhebben, als ze bij de vorige vrijwilligster 8 maanden bezig waren voor het lukte...
    Ook weer typisch jou, aanpakken maar! 3 projecten tegelijk, waarom ook niet :-)
    Morgen is het pasen. 5 jaar geleden was ik er ook met pasen.. Heb toen bijzondere dingen gezien. Ben benieuwd wat jij ervan meekrijgt..
    Fijne laatste dagen..
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Een droom vanaf mijn tienerjaren, om ergens als vrijwilliger te gaan werken en tevens iets van het land te zien, gaat dan eindelijk gebeuren.

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4660

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 09 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: