ben ik weer - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu ben ik weer - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg Willemien

29 Maart 2015 | India, Jaipur

Weekend is wel heel anders verlopen als wat ik had verwacht/ gehoopt. Na een lange treinreis, eerst een warm ontvangst bij Eskeke en haar man met een heerlijke lunch.
De plek, back to basic, was inderdaad terug in de tijd, voor onze begrippen. Bij aankomst het schooltje bezichtigd, waar je vervolgens ook niet vrolijk van wordt maar dat zie je ook wel bij de foto's. Kinderen hebben daar geen zin om te leren en eigenlijk kan ik me dat wel voorstellen. Als je in zo'n ruimte moet verblijven, zou ik er ook geen zin in hebben. Daarnaast zijn volwassenen bijna allemaal niet geschoold dus ook weinig stimulans vanuit die hoek. Het halve dorp kwam even een kijkje nemen en wederom met jan en alleman op de foto natuurlijk. Je wordt er ook meteen uitgenodigd om iets te komen drinken in een van de huizen, gastvrijheid kent daar geen grenzen. Vrouwen verlaten die plek nooit in hun leven, mannen komen niet verder dan wat andere kleine dorpjes in de omgeving, ook geen wereldse plekken dus buitenlanders zien ze amper of nooit. Na wat huizen bezocht te hebben, wat snoep gekocht en uitgedeeld.
Toen nog wat familiebezoekjes van Eskeke met zelfde riedeltje, iedereen komt kijken en iedereen op de foto. Allemaal heel lief en gastvrij maar was er ergens in de avond toch wel klaar mee. Na een heerlijk avondeten, lekker het mandje opgezocht.
Vandaag in alle vroegte opgestaan voor de tijgersafari. Na een hele rit kwamen we echter voor niks want we mochten er niet meer in. Dat was dus vet balen. We konden een uurtje of 5 wachten maar daar had ik al helemaal geen zin in. Nog een paar plekjes in de omgeving bezocht, tempels natuurlijk met markten en vooral bedelaars.
Verlangde terug naar mijn kamertje in Jaipur, dus de trein weer opgezocht en weer een uur of 4 gereisd in een niet echt comfortabele trein. Ons idee van een weekendje leuke dingen doen is natuurlijk heel anders dan wat ze daar gewent zijn. Beetje dom van mezelf om vooraf niet wat meer navraag te doen. Achteraf vind ik dan die momentjes bij die gezinnen in zo'n kamp onvergetelijk. Dat dan toch liever dan een museum pikken o.i.d.

Tot morgen weer
Volgen nog veel foto's ;)

  • 29 Maart 2015 - 16:43

    Philo:

    Hoi Willemien. Wat een verhaal toch weer. Snap goed dat je soms van de ene verbazing in de andere valt. En in je achterhoofd hoe goed we het hier hebben in Nederland. Jammer van de Safari. Leuk dat je er ook foto's bij plaatst. Kan zo mooi meereizen. Hier is het vandaag herfst: heel de dag regen en vreselijk harde wind. Groetjes vanuit Nederland XXX

  • 29 Maart 2015 - 17:04

    Conny:

    Hallo hallo zo niet mis om zolang in de trein te moeten zitten het is hier al niet leuk om zolang in de trein te moeten zitten laat staan daar en wat jammer dat je nier op safari kon .Blij dat je weer op je stekkie bent .
    Ik heb mn drukke weekend ook weer volbracht , onze Nick was wel 6 x wakker afgelopen nacht en maakt mij dan wakker dus vanavond weer groeg mn mandje in het is toch rotweer hier.
    Liefs Conny

  • 29 Maart 2015 - 20:07

    Marleen:

    Hoi Willie,

    Wat een fijne beeldende verslagen ik heb geen foto's meer nodig ;-)
    Je bent goed bezig, wat een avontuur.

    Groetjes Marleen

  • 30 Maart 2015 - 09:45

    Jolanda:

    Hè wat jammer,
    Dat het weekend zo tegenviel...
    Terwijl er zoveel prachtige plekken zijn in India..
    Helemaal balen van die Tijgersafari zeg..
    Maaar.... Volgend weekend Agri toch??
    Gewoon erop staan dat dat doorgaat...
    Succes weer deze week....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Een droom vanaf mijn tienerjaren, om ergens als vrijwilliger te gaan werken en tevens iets van het land te zien, gaat dan eindelijk gebeuren.

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4662

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 09 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: