projecten bezoeken - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu projecten bezoeken - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien Riel - WaarBenJij.nu

projecten bezoeken

Blijf op de hoogte en volg Willemien

23 Maart 2015 | India, Jaipur

Vanmorgen dan eindelijk kennis maken met de projecten die worden gesteund door de stichting. Als eerste een schooltje, wat op zich goed was. Alle klasjes even bezocht en het was als in mijn schooltijd, allemaal netjes opstaan, je begroeten en weer netjes gaan zitten. Hoe kleiner ze waren, hoe spontaner, begrijpelijk ook. Gelukkig weer volop geposeerd, ben ik ook echt blij mee, haha, niet zo fotogeniek.
Vervolgens naar een wijk waar 22 arme gezinnen leven, in een hok ter grote van een paardenstal. Een paar kinderen al gezien in school en was schattig dat ze mijn naam nog wisten, Willie heet ik daar, anders te moeilijk. Bij een familie uitgenodigd voor een kopje thee met wat lekkers erbij. Op zo'n moment schaam ik me wel een beetje dat ik dat zelf niet had kunnen verzinnen om wat mee te brengen, maar goed, ik ben nog niet weg. Een paar kids van de buren hebben me al helemaal geraakt, ga ik nog zeker iets mee doen. Ze hebben niks aan materiaal, hebben ondersteuning nodig maar tonen blij met wat ze hebben.
Toen weer verder op pad naar een volgende sloppenwijk. Er leeft een soort van kampvolk, allemaal dezelfde achternaam. Hier zou ik zelf van zijn leven geen stap hebben durven zetten, lijkt meteen zo onveilig, crimineel maar niks is minder waar.
Beneden in de kelder onder de gebedsruimte, kwamen de vrouwen/ meisjes binnen. Een hoop gekakel en gelach. Uiteindelijk me voorgesteld een beetje. Kreeg een zelfgemaakte bloemenkrans om, een roosje en een rode stip op mijn voorhoofd. Toen gingen ze los want er was een grote schaal met allemaal verschillende kleurenpoeders en net als bij Happy Holi, werd iedereen onder gesmeerd. Iedereen vond ook dat ze mij onder moesten smeren dus .....wel heel leuk want iedereen had de grootste lol en daar gaat het toch om. toen werd ik gewikkeld in een Sarong, haha, heel schattig en dat alles om me welkom te heten. Met hen ga ik een haakworkshop doen, niet dat ze dat niet kunnen, maar om eens iets anders te maken dan onderzettertjes en kleedjes enz. Als het allemaal lekker loopt kunnen we kijken of we het in Nederland kunnen verkopen.
Verder nog een hoop gekakel en gelach en ging iedereen weer zijn weg.
Een hele indrukwekkende dag. Straks even een programma maken en aan de slag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Een droom vanaf mijn tienerjaren, om ergens als vrijwilliger te gaan werken en tevens iets van het land te zien, gaat dan eindelijk gebeuren.

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 4654

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 09 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: